maandag 4 juli 2016

Laatste geld uit IJsland terug in Amstelveen

Donderdag werd er € 61,019.28,- bijgeschreven op de gemeentelijke rekening. Hiermee is het laatste geld dat we bij de bank Landsbanki hadden staan terug in Amstelveen. Bijna €15 miljoen stond er in 2008 op de rekening toen Landsbanki in de problemen kwam. Vandaag heb ik de gemeenteraad gemeld dat het dossier gesloten is.

Toen ik begon als wethouder was dit echt een hoofdpijndossier. Niemand dacht dat het goed zou aflopen. In 2011 ben ik namens de provincie Noord-Holland en andere gedupeerde gemeenten naar IJsland geweest. De reden was dat onze advocaten hierom gevraagd hadden, onze tegenstanders waren grote financiële partijen.

Vorig jaar, toen we ook nog IJslandse kronen konden verkopen, schreef ik dat ik het nooit voor mogelijk gehouden dat het allemaal zo positief zou aflopen. De les voor mij is dat we in Amstelveen ons ‘boerenverstand’ moeten gebruiken en ons niet gek laten maken door mensen die gouden bergen beloven. Dit bericht verscheen ook op: HerbertRaat.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten