donderdag 18 december 2014

De schouders eronder zetten

De kritiek kwam snel op gang, toen bekend werd, dat Amstelveners met een bijstandsuitkering de hondencontrole uitvoeren. 'De gemeente bespaart geld, dat zal wel het werkelijke motief zijn', schamperde Piet van der Lende van de Amsterdamse Vereniging Bijstandsbond op RTV Amstelveen.

Ook de SP deed een duit in het zakje op hun site met het bericht: Ondermijnt wethouder Raat het recht op arbeid. Gelukkig denken de mensen zelf er heel anders over.

Zo vertelde gisteravond William Anthony op televisie, dat hij het belangrijk vindt om mee te doen voor de werkervaring en om bezig te zijn. ‘Want, of je nu kort, of lang in de bijstand zit, een werkgever zal vragen wat heb je gedaan in de periode. Het is altijd beter om te zeggen ik heb meegewerkt bij de hondenbelasting dan ik heb thuis gezeten’, aldus Anthony.


William Anthony heeft natuurlijk helemaal gelijk. Je moet kansen pakken en blijven investeren in jezelf. Daarom neem ik de kritiek voor kennisgeving aan. Wij luisteren liever naar de mensen zelf in plaats van organisaties als de bijstandsbond en SP. Ik vraag mij af wie zij vertegenwoordigen. In ieder geval niet de mensen die de schouders eronder willen zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten