dinsdag 24 augustus 2010

Kinderen weer naar school

Na zes weken vakantie was het vandaag weer zover:de eerste schooldag voor de kinderen in Amstelveen. Een spannende dag voor kinderen en ouders. Ook voor 190 kinderen die aangewezen zijn op het leerlingenvervoer omdat ze naar een speciale school moeten. Een grote logistieke operatie waar het natuurlijk soms mis kan gaan. 

Vorig schooljaar ging het de eerste weken met het leerlingenvervoer niet goed. Kinderen kwamen te laat of moesten lang wachten. Daarom hebben we dit jaar samen met vervoerder Klomp goede afspraken gemaakt. Onze ambtenaar Chantal Stienstra heeft vrijdag nog met verschillende ouders gebeld om te controleren of ouders van Klomp bericht hadden ontvangen, dat bleek het geval.

Vanochtend ben ik met een busje meegereden om te zien hoe het in de praktijk gaat. Om half acht stond chauffeur Rachid Zaafran voor de deur en we zijn op pad gegaan om Freek, Boyen en Kay op te halen. Rachid is fantastisch, hij is een chauffeur die met gevoel voor kinderen (hij heeft in Marokko jaren als onderwijzer voor de klas gestaan) 2,5 jaar zijn werk doet op de bus.

Alle ouders waren ook blij dat hij er weer was. Vervolgens reden we in de stromende regen naar de Mytylschool in Haarlem waar de jongens hartelijk door de leerkrachten werden ontvangen. Onderweg dolle pret, Boyen is dol op snelle auto’s en als hij een Porsche zag dan wisten Freek, Kay, Rachid en ik het ook. Na een kopje koffie met andere chauffeurs vertrokken Rachid en ik weer naar Amstelveen.

Woensdagochtend ga ik ook nog mee met een andere bus en ik hoop dat het net zo goed gaat als met Rachid. Mocht er toch iets niet goed gaan dan roep ik ouders op om meteen aan de bel te trekken zodat we het samen met Klomp meteen kunnen oplossen.
zie ook: AmstelveenBlog,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten