zondag 12 augustus 2007

Drama in Amstelveen: Huib Krooder is vermoord in zijn avondwinkel

De 62-jarige winkelier Huib Krooder is tijdens een overval doodgestoken in zijn avondwinkel. Toen ik het vrijdag hoorde kon ik het niet geloven. Een drama in Amstelveen. Afschuwelijk voor de nabestaanden om zo je man,vader en opa te verliezen. Een drama voor onze stad; een hardwerkende winkelier gestorven voor niks.

Af en toe kwam ik in zijn winkel en hij was altijd uitermate vriendelijk. Inmiddels heeft de politie de daders gepakt (hulde daarvoor) en het blijken twee jongens van 16-jaar! oud te zijn. Bij de overval hebben ze niets buit gemaakt. Hoe gek moet je zijn om tot zo’n daad te komen? Woedend ben ik erover. Vandaag kwam ik langs de winkel, veel mensen hebben er bloemen neergelegd en anderen staan even stil om de rouwkaart die op het raam geplakt is te lezen. MKB-voorzitter Ferry Houterman pleitte op AT5 en in de Telegraaf voor hogere straffen, betere straatverlichting bij avondzaken en de middenstand fiscaal te ontlasten bij de aanschaf van veiligheidsvoorzieningen. Hij heeft gelijk. Ook voldoende politietoezicht is belangrijk in Amstelveen. We moeten alles op alles zetten om dit soort vreselijke drama’s te voorkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten