maandag 11 maart 2013

Handgranaat op schoolplein: Amstelveen ontsnapt aan tragedie

De maandagochtend begint, zoals altijd, rustig met vergaderingen totdat mijn voorlichtster Mariska Eggerding voor de deur staat. 'Heb je de mail van Hans gezien?', is haar vraag. 'Nee', zeg ik en kijk op mijn scherm en zie de tekst van zijn mail: handgranaat gevonden op de Parcivalschool, politie aanwezig en explosievenopruimingsdienst is onderweg.
Ruud van Velthoven en Herbert Raat
De aandacht voor de vergadering is meteen weg. Net een paar weken geleden was ik nog in de school om te kijken hoe het ging in de bijzondere instapklas.

Inmiddels is de politie in nauw overleg met onze burgemeester Jan van Zanen bezig met een grondig onderzoek. Wij stappen in de auto om te kijken of we kunnen helpen.

Ruud van Velthoven bovenschools directeur en directeur Martine van Trommel vertellen hoe het gaat. Alle hulp en ondersteuning van de gemeente zeg ik toe en vervolgens lopen we naar de plek waar de granaat door een ouder gevonden is.

Misdadig
Een ander woord heb ik er niet voor. Hoe kun je een granaat op een schoolplein gooien als je het ook 5 meter verder in de sloot had kunnen mikken. Gelukkig is het goed gegaan en is Amstelveen door het oog van de naald gekropen en ontsnapt aan een tragedie.

Zie ook: Het Parool; Het Amstelveens Nieuwsblad; En HerbertRaat.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten